tisdag 3 mars 2009

Sjukhuset

Fick samtal från Johan på jobbet idag, dom hade ringt från dagis och sagt att Nova ramlat och slagit sig och slagit upp hakan så han var tvungen att åka till sjukhuset med henne. Jag trodde ju att det skulle vara västa såret men det var ju inte alls så farligt. Hon åkte direkt tillbax till dagis efter visiten på sjukhuset så så farligt var det. Hon hade varit jätte duktigt när dom skulle tejpa, inte skrikigt något. När jag kom till dagis och hämtade så visade hon att hon hade plåster och att hon ramlat på trumman.
Hon var inte jätte sugen på att byta plåster hemma men annars har hon inte sagt något om hakan på hela kvällen, har klagat lite över att hon har ont i näsan så antagligen slog hon i den oxå!?

Caisa var här en sväng och lekte med Nova så jag och Johan passade på att ta en promenad med Pepsi. Vi gick en sväng genom skogen och sedan längs vattnet på vägen tillbax där Pepsi fick strosa runt lös. Hon skötte sig exemplariskt! Hon fick lite tokspel i början när hon märkte att hon var lös men inte såpass att hon inte lyssnade. Väl hemma vart det dusch för Pepsi som var lite väl grusig. Vi bestämde oss för att vi inte orkade laga mat och att vi förtjänade att äta ute så det blev god mat på Rhodos.

Nova var nog helt slut efter dagen för hon somnade direkt utan att lämna sin säng en enda gång. Brukar komma ut iaf en gång, bara för att säga hej.

Nu börjar klockan ticka iväg och soffan kallar. Dax för Desperate Housewives premiär idag och jag ska bänka mig framför tv:n, kanske med lite popcorn. Har inte bestämt det än...

xoxo

1 kommentar: