onsdag 11 mars 2009

sjuk igen

Jaha då var man sjuk igen då...så jäkla jobbigt känns inte som om jag varit annat än sjuk det senaste men vad gör man det är väl bara till å kämpa sig igenom det den här gången oxå! Som tur är så är det bara vanlig förkylning den här gången.
Johan lämnade Nova på dagis tidigt idag så hon slipper vara hemma med mig och bara dega i soffan hela dan, bättre att vara på dagis och leka!

Fick inte sova så jätte länge trots att Johan och Nova inte var hemma, först kom Gizmo upp och trampade på mig och sen fick jag en blöt hundnos i fejan. Lika bra att gå upp och gå ut med Pepsi så man kan komma hem till soffan igen :/
Tog med däcket på promenaden så att Pepsi fick dra lite, hon var lika pigg på det som jag är för övrigt men efter lite påmaning så drog hon jätte duktigt!
Apropå något helt annat...
Cyklade till dagis häromdan för att hämta Nova och noterade Pepsis rörelsemönster, shit va fint
hon rör sig när hon springer, har alltid tyckt att hon varit på snudd till lite klumpig i rörelserna när hon kommer upp lite i hastighet. Absolut inte nu jämn och fin och så himla graciös!

Synd att hon är för långhårig och därför inte går bra på utställning trots resten av den positiva kritiken... :(
Ska till utställningen i vaggeryd den 25 april men inte för att ställa ut utan för att jobba som funktionär. Underbart med malamuter överallt!!!

Nu kallar soffan och lite umderbart degande *jäsp*

1 kommentar: