söndag 30 augusti 2009

Nora marken m.m

Dax för Nora marken iår igen och för första året är jag nog ganska besviken på utbudet...
Vi åkte till Nora i fredags eftermiddag och hälsade på Johan släkt, den lilla han har :-).
Fredags kvällen, efter en snabbvisit hos Johans mormor och morfar, spenderade vi hos Johans syssling där vi åt tacos och kollade på Kristallen.
Vid halv elva på lördagen var vi ute på stan och där gick vi ett par timmar. Marknadens höjdpunkt var den grillade majsen som är lika underbart god varje år :-).
Det blev lite karusellåkning för Nova och självklart fick hon en ballong, en Hello Kitty ballong men annars fanns det inget roligt att köpa... Det fanns mängder av stånd som sålde t-shirtar, godis, korv, lotter men inte mycket utöver det. Kanske befann jag mig i min egna värld så att jag missade det...???
Hemfärd blev det runt fem tiden och hemma var vi vid typ sju. Alla var vi helt slut så det blev en snabburplockning ur bilen och sen landade vi alla i soffan.
Nova ville absolut inte sova så hon fick sitta uppe en stund och titta på lite film med oss.
Johan gjorde lite popcorn och dom dök hon i direkt som om hon aldrig sett popcorn förr...
Efter en stund somnade hon i soffan och blev flyttad till sin säng.

Idag, söndag, har varit en riktigt, riktigt seg dag.
Trött och seg efter gårdagen och inte hjälper vädret till när det bara ska blåsa och regna...
Tog fram min brors gamla lego som jag och Nova lekte med ett par timmar imorse, tiden bara försvann, sen har jag hunnit städa lite och vart och handlat.
Har t.o.m hunnit med en paus vid datorn :-).
Ska ta en tur med vovven och sen blir det väl mer fixande...wohoo...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar