tisdag 25 augusti 2009

Arbetslös?!

Jaha då tillhör man återigen den arbetslösa skaran.....inte för att jag för tillfället bryr mig...!

Lidl i grannstan har lagt ner och två heltidsanställda därifrån kom till oss här i stan vilket innebär att det inte finns några timmar till övers. Jag och två till fick gå.
Jag jobbade min sista dag i torsdags och har haft fullt upp hemma sen dess. Dom sista veckorna på jobbet var helt kaotiska, under all kritik, så hemmet har blivit åtsidosatt ganska rejält.
Så även om man inte har jobb så finns det gott om jobb i hemmet!

Annars är allt på topp, alla mår vi bra och lever livet.
Pepsi är åter i form efter en tripp till veterinären förra veckan. Hon hade en knöl på tandköttet som dom tog bort och i samma veva drog dom ut en avbiten tand och gjorde rent tänderna.
Hon har gått på smärtstillande och har lite stygn i munnen så det har varit tråkiga koppelpromenader och uppblött mat som gällt.
Snacka om att hon har lagrad energi som heter duga nu...

Nova är som oftast på topp, hon har verkligen kommit in i trotsåldern dock...
Hon kan allt själv och man får absolut inte hjälpa till. Går det lite emot henne så blir hon arg och ledsen. Hon lyssnar inte och gör absolut inte som man säger...
Som tur är så går det i perioder och oftast så är hon som sagt på topp då hon är underbart snäll och go som vår vanliga Nova men resten av tiden är en prövning för oss alla där tålamodet verkligen testas :-/ .

Bandyn har satt igång igen och tar upp sin beskärda del men det brukar den ju göra så inget nytt där :-). Ser fram emot en bra säsong med bättre spel en förra säsongen *hihi*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar